Mazda 6 (GH)

If you liked this item, please rate it up on Steam Workshop page.

Author: Adniral_Mar_Denzis

Last revision: 9 Aug, 2020 at 20:48 UTC

File size: 40.66 MB

On Steam Workshop

Description:

Mazda 6 — среднеразмерный автомобиль японской компании Mazda. Выпускается с 2002 года. В Японии и Китае продается под названием Mazda Atenza. Предшественником модели считается Mazda 626, так же известная как Mazda Capella. Mazda 6 первого поколения стала первым представителем нового модельного ряда Mazda. За ней последовали Mazda 2 в декабре 2002 года, RX-8 в августе 2003 года, Mazda 3 в январе 2004 года, Mazda 5 летом 2005 года.

Премьера второго поколения Mazda 6 состоялась в сентябре 2007 года на автосалоне во Франкфурте. Автомобиль основан на собственной оригинальной платформе и поставлялся в кузове седан, хэтчбэк и универсал. Основу кузова автомобиля сделали более жёсткой, электроусилитель рулевого управления получил новый блок управления, произошёл и целый ряд изменений в подвеске, что положительно сказалось на комфорте. 2,5-литровый мотор кроме МКПП стал также предлагаться и с автоматической КПП. 2-литровый бензиновый двигатель стал мощнее и динамичнее за счёт использования непосредственного впрыска топлива, однако, на ряде рынков, в том числе, российском, такой силовой агрегат был не доступен. Также в Россию не поставлялись версии Mazda6 с дизельными силовыми агрегатами. Продажи обновлённой Mazda6 в России стартовали в конце марта 2010 года.

Год выпуска: 2007 – 2013;
Производство: Япония, Mazda Motor Corporation;
Максимальная скорость: 200 км/ч;
Мощность двигателя: Бензиновый двигатель MZR l4 объёмом 2,0 литра. Общая мощность двигателей 147 л. с. (114 кВт);

Рабочие колеса, рабочий свет, рабочие фары и стоп сигналы.

ВНИМАНИЕ:
Автор модели: Мар (Admiral) Denzis
Текстуры: Мар (Admiral) Denzis.

__________________

The Mazda 6 or Mazda6 (known as the Mazda Atenza in Japan and China, derived from the Italian attenzione) is a mid-size car produced by Mazda since 2002, replacing the long-produced Capella/626 in 2002. The car was popular among consumers, selling faster than all previous Mazda models. The Mazda6 was marketed as the first example of the company’s "Stylish, Insightful and Spirited" design philosophy, followed by the Mazda2 in December 2002, the RX-8 in August 2003, the Mazda3 in January 2004, the Mazda5 in the summer of 2005, the MX-5 in October 2005, and the CX-7 in November 2006. The 2003 Mazda6 is essentially the sixth-generation Mazda 626, as the Mazda6 continues on the G platform, progressing from the GF-platform 626/Capella to the GG-platform Mazda6.

The second generation Mazda6 made its premiere at the 2007 Frankfurt Auto Show in September. The new Mazda6 is based on the Mazda GH chassis platform, a revised version of the GG chassis which Ford also still uses as their CD3 platform. Mazda continues to provide three body styles, including 4-door saloon (sedan), 5-door hatchback and wagon. A number of journalists have already praised its electrically assisted steering for being considerably improved compared to the previous generation, providing more feedback to the driver. The hatchback model even has a trunk space which beats the larger rival Ford Mondeo and Opel/Vauxhall Insignia (hatchback) by 200 liters with rear seats folded down. This model of the Mazda6 was awarded 2010 Family Car of the Year by What Car? magazine. At the 2010 Geneva Motor Show, Mazda announced their new 2011 Mazda6. In China, over 680,000 Mazdas, including Mazda6 made between September 2008 and January 2016, were recalled due to faulty air bags. An earlier recall involved 280,000 Mazda6 models made between 2003 and 2008 for a similar issue.

Year of issue: 2007 – 2013;
Manufacture: Japan, Mazda Motor Corporation;
Maximum speed: 200 km/h;
Engine power: MZR l4, 2.0 l, 147 hp, gasoline;

Impellers, working lights, working lights and stop signals.

Model Author: Мар (Admiral) Denzis
Textures: Мар (Admiral) Denzis.