Marxia – Island Map for Cosmonaut

If you liked this item, please rate it up on Steam Workshop page.

Author: hairy chinese kid

Last revision: 21 Sep, 2022 at 16:10 UTC

File size: 59.26 MB

On Steam Workshop

Description:

Welcome to Marxia.

An island far from the motherland, yet close to both the NATO allied country of Litopa, and the glorius Communist nation of Baraharad. Your task is to tame Marxia, and hopefully turn it into a glowing Soviet dominion.

Blessed with a magnificent landscape, we can assume Marxia boasts many natural resources, all completely untapped. Until now, no man had yet ploughed this soil, nor felled these trees, but expeditionary contractors from both the Soviet and NATO worlds have now made landfall and set up small bases (with some supplies).

Under the watchful gaze of Mount Lenin, will you harness this wilderness for the glory of the motherland… or for Uncle Sam?

Good luck!

***** NOTE: This is a map that itches my ‘cosmonaut on an island’ need, until the devs bring out a way of ferrying vehicles across the water this is the only way I can do it. There are two customs houses: one in the NATO outpost ‘Libertygrad’; and one in the Soviet outpost ‘Stalinisburg’. Don’t move them or destroy them, because you won’t get them back.

So, the intention with the map is to roleplay a little (a bit like the old way of playing Cosmonaut mode), and limit yourself to only importing constuction crew and vehicles at the customs houses. All other goods to be imported / exported by sea via the harbour (don’t cheat yourself). There is even a designated vehicle importer ship in Stalinisburg harbour that you could send out to the sea border and back (empty of course) every time you buy a vehicle, to simulate the sea shipment. Only when it comes back and docks in harbour could you release your purchased vehicle from the customs house. But at the start, treat yourself and purchase 6 vehicles that have already arrived on the island, and freely use the supplies that have been shipped already (and you’ll probably want to use the customs house for gravel, concrete and asphalt in the early game).

Go on, make it hard on yourself. Make it realistic. Make it COSMONAUT…on an island.

***** ПРИМЕЧАНИЕ: Это карта, которая вызывает у меня потребность в «космонавте на острове», пока разработчики не придумают способ переправлять транспортные средства по воде, это единственный способ, которым я могу это сделать. Есть две таможни: одна в аванпосте НАТО «Либертиград»; и один в советском форпосте «Сталинисбург». Не перемещайте их и не уничтожайте, потому что вы их не вернете.

Таким образом, цель карты состоит в том, чтобы немного отыграть роль (немного похоже на старый способ игры в режиме «Космонавт») и ограничиться только импортом строительных бригад и транспортных средств на таможнях. Все остальные товары ввозятся/вывозятся морем через гавань (не обманывайте себя). В сталинской гавани есть даже специализированный корабль-импортер транспортных средств, который вы можете отправлять к морской границе и обратно (пустой, конечно) каждый раз, когда покупаете транспортное средство, чтобы имитировать морскую отправку. Только когда он вернется и пришвартуется в гавани, вы сможете выпустить купленный автомобиль с таможни. Но на старте побалуйте себя и купите 6 транспортных средств, которые уже прибыли на остров, и свободно пользуйтесь уже доставленными припасами (а в начале вы наверняка захотите использовать таможню для гравия, бетона и асфальта). игра).

Давай, усложняй себе задачу. Сделайте это реалистично. Сделайте это КОСМОНАВТ… на острове.