Chinese Dongfeng DF/DF-3 Diesel Locomotive

If you liked this item, please rate it up on Steam Workshop page.

Author: w101011

Last revision: 3 Oct, 2023 at 17:47 UTC

File size: 62.97 MB

On Steam Workshop

Description:

东风型内燃机车,原称ND型(既“内电”:内燃机,电力传动),是中国借鉴苏联技术,研发的第一型可实用的内燃机车,用于干线货运。
东风型由大连机车车辆厂于1963年试制,1965年起批量投产。早期型前脸安装了2个梯形观察窗,俗称“哭脸”,后期型优化了前脸设计,以减小风阻并改善视野。
1972年,大连机车车辆厂基于东风型,设计制造了东风3型客运机车。该车在原有车体和动力系统上,降低了牵引电动机的齿轮传动比,以适应客运要求。

东风型
用途:干线货运
动力:1,342kW,二冲程柴油机,电力传动
构造速度:100km/h
生产年份:1963~1974

东风3型
用途:干线客运
动力:1,342kW,二冲程柴油机,电力传动
构造速度:120km/h
生产年份:1972~1981

[ko-fi.com]

———-

Dongfeng (东风, East Wind) diesel locomotive, formerly known as ND type. It is the first practical diesel locomotive developed by China based on Soviet technology, used for trunk freight transportation.
The Dongfeng was trial produced by Dalian Locomotive and Rolling Stock Factory in 1963 and has been in mass production since 1965. The early model had 2 trapezoidal observation windows installed on the front face, commonly known as the ‘crying face’, while the later model optimized the front face design to reduce wind resistance and improve visibility.
In 1972, Dalian Locomotive and Rolling Stock Factory designed and manufactured the Dongfeng-3 passenger locomotive based on the Dongfeng model. It has reduced the gear ratio of the traction motor on its original body and powertrain to meet passenger transportation requirements.

Dongfeng (DF)

Purpose: Trunk freight
Power: 1342kW, two-stroke diesel engine, electric transmission
Construction speed: 100km/h
Produced age: 1963~1974

Dongfeng DF-3

Purpose: Trunk passenger transportation
Power: 1342kW, two-stroke diesel engine, electric transmission
Construction speed: 120km/h
Produced age: 1972~1981

[ko-fi.com]

—–↓↓машинный перевод↓↓—–

Дунфэн (东风, Восточный ветер), ранее известный как тип «ND» — первый практичный тепловоз, разработанный в Китае на основе советской технологии и используемый для магистральных грузовых перевозок.
Дунфэн был выпущен на испытаниях Даляньским заводом локомотивов и подвижного состава в 1963 году и находится в серийном производстве с 1965 года. Ранняя модель имела два трапециевидных смотровых окна, установленных на передней панели, широко известных как «плачущее лицо», а более поздняя модель оптимизирован дизайн передней панели, чтобы уменьшить сопротивление ветра и улучшить видимость.
В 1972 году Даляньский завод локомотивов и подвижного состава спроектировал и изготовил пассажирский локомотив «Дунфэн-3» на базе модели «Дунфэн», в котором для удовлетворения требований пассажирских перевозок было уменьшено передаточное число тягового двигателя на исходном корпусе и трансмиссии.

Дунфэн (DF)

Назначение: Магистральные грузоперевозки
Мощность: 1342кВт, двухтактный дизельный двигатель, электротрансмиссия.
Скорость строительства: 100 км/ч
Возраст производства: 1963~1974 гг.

Дунфэн DF-3

Назначение: Магистральные пассажирские перевозки.
Мощность: 1342кВт, двухтактный дизельный двигатель, электротрансмиссия.
Скорость строительства: 120 км/ч.
Возраст производства: 1972~1981 гг.