1988-1990 ZIL-4102 / ЗИЛ-4102

If you liked this item, please rate it up on Steam Workshop page.

Author: 손에 손DoriHatsu 🐺

Last revision: 7 Jan at 18:33 UTC

File size: 37.89 KB

On Steam Workshop

Description:
Brick : 878

-ENG-

The ZIL-4102 was a front-wheel drive saloon developed by the Soviet car manufacturer ZiL (Zavod imeni Lihacheva) in 1987 on the ZIL-41041 platform. The first 4102 prototype was rolled off the production line in 1987 with two more following in 1989 and the final one in late 1990/early 1991. It reportedly had a choice of 3 different power plants (a healthy 4.5L V6, 6.0L V8, and a 7.0L V8 diesel option).

There were three different models planned: a four-door family saloon, a four-door touring saloon and a two-door touring coupe; all three had very similar standard options (except for the standard engines and transmissions for both the touring coupe and touring saloons). There were two trim levels for all three models.

Base interior trim on the family saloons was composed of an AM/FM radio/tape player, suede seats and head liner, two-way power bench (only the family saloons had benches seats), adjustable rear bench, power windows, power locks, heater and vent fan, power steering, 4.5L V6 engine, and front disc brakes and rear drums (again family saloon only). The second trim level on the family saloon contained most of the features on the base trim but replaced some of them as well leather seats, air conditioning (not a very popular option in Russia but it was offered) and the 6.0L V8.

The touring saloon and coupe’s base trim was almost identical to the family saloons except that they offered leather seats, 4-way front bucket seats, 6,000 rpm tachometer, 6.0L V-8, 5-speed manual transmission (standard on the coupe only), and front and rear disc brakes. The second trim level focused mainly on the drive train offering a tuned 6.0L V8 with about 15 more horse power and 24 more ft·lbf of torque and tighter shift ratios for the manual.

-RUS-

ЗИЛ-4102 — планировавшийся автомобиль высшего и представительского класса с кузовом типа седан Завода имени Лихачёва. Предполагался в качестве плановой замены кузову поколения ЗИЛ-114 и конкретно модели ЗИЛ-41045 (1983). Является пятым по счёту кузовом (поколением) легкового автомобиля данного класса[источник не указан 701 день].

ЗИЛ-4102 — опытный автомобиль высшего и представительского класса с укороченным кузовом типа седан. Разрабатывался для замены кузова поколения ЗИЛ-117 и конкретно модели ЗИЛ-41041 (1986). К 1988 году было изготовлено два опытно-промышленных экземпляра: в тёмном и светлом цветах; в 1996 году автомобиль тёмного цвета был разобран.

Данные модели представляли собой семейство принципиально новых[источник не указан 701 день] кузовов впервые с момента появления модели ЗИЛ-114. В процессе создания, дизайн отдельных элементов: задних фар и наружных зеркал заднего вида, был применён на последней модернизированной, рестайлинговой модификации кузова прежнего поколения — ЗИЛ-41047 (1986).

Built : Dori
Glow Headlights (thx bro) : KALORIY